Cemburunya Aku!

Assalamualaikum dearies! 

Apa khabar? Harap korang sentiasa dalam rahmatNya. Fuhhhh, dah lama tak bukak blog, dah berhabuk dah ni.. hurmm, nak buat camne, tuntutan seorang pelajar universiti yang sentiasa sibuk dengan assignment. Alhamdulillah, malam ni sempat bukak blog sebab nak download assignment..hehe,alang-alang bukak laptop, bukak laa blog sekali..  ^_^

Ada masa lapang, aku suka baca tentang kisah para anbiya'.Tadi,sambil melayan kisah wanita agung yg diiringi dgn lagunya sekali, hati terasa sgt laa cemburu dengan'nya'. 

Cemburu? 

Ya, aku memang cemburu. Aku cemburukan Khadijah,wanita itu prnh menerima kiriman salam dari Allah.Cemburu dgn ketabahannya tatkala Rasulullah saw beruzlah,sabarnya m'daki gunung yg tggi demi m'hantar mknn Nabi.Letihnya tiada rungutan,tiada leteran,tiada keluhan. 

Cemburunya aku dengan zuhudnya, sanggup dia menyerahkan segala yg dia punya demi perjuangan suami tercinta. Aku dengan Khadijah bagaikan langit dgn bumi,cemburu aku ini tidak ada yg mampu mengerti...

Ya Allah, wariskanlah aku dengan sifat kesabarannya, kasih sayangnya,kurniakanlah aku kebijaksanaanya walau sedikit cuma...

Amin.

2 comments:

  1. kita memang patut cemburu dgn Khadijah..tapi biarlah cemburu yg baik bukan bercampur dgn hasad dengki..

    ReplyDelete
  2. Semoga cemburu itu dapat meningkatkan lagi keimanan. insyaAllah. :)

    ReplyDelete