Memori Sekolah Menengah Part1

Assalamualaikum wbt semua. Apa khabar? Harap korang sentiasa dalam jagaanNya. Malam ni aku nak kongsi serba sedikit kisah persahabatan yang inshaAllah akan kekal hingga ke syurga,amin. Kisah aku dan rakan-rakan aku sekolah menengah. Untuk pengetahuan semua, lepas je habis sekolah rendah, aku terus sambung ke sekolah menengah. Rata-rata budak lepasan UPSR pasti bercita-cita untuk melanjutkan pelajaran mereka ke sekolah menegah yang bagus-bagus, kalau boleh nak ke sekolah kluster, asrama penuh,mrsm kan. Tapi tidak bagi aku, sebab aku rasa sekolah mana-mana pun still sama je, asalkan pandai bawak diri. SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN PANJI. Itulah satu-satunya sekolah menengah aku selama 5 tahun. Kat situlah tempat aku mengenal dunia remaja yang sebenar,dunia yang sangat mencabar bagi para remaja. Walaupun sekolah aku tu bukanlah sekolah yang dikenali, tapi aku sangat bangga dengan sekolah aku. Siapa tak bangga, tempat itulah tempat aku menimba ilmu dunia dan akhirat.

Time sekolah dulu, aku ni boleh dikatakan terkenal jugaklah..Ehhh...bukan sebab perangai buruk tau, tapi sebab aku ni anak cikgu sekolah tu. Hahaha, bangga jap! Kawan-kawan aku selalu cakap, untung laaa anak cikgu, apa-apa boleh dikecualikan..Opppssss, tue bukan diri aku k. Even aku ni anak cikgu sekolah tu, aku still dilayan sama macam students lain ok. Tue yang aku pinta dari cikgu-cikgu, jangan disebabkan aku ni anak cikgu, aku boleh buat apa-apa je. NO! NO! NO! So, hidup aku ni sama je dengan student lain, maybe ada sikit laa yang special.Hehe.Bukan apa pun, yang specialnya..kalau ada majlis kat sekolah, or jamuan cikgu-cikgu ke, aku pun dijemput hadir..hohoho, makan best laa aku. Kadang-kadang, aku ajak jugak kawan-kawan aku yang lain untuk makan sekali. ( Buat macam majlis tu aku punya je ). Disebabkan aku ni anak cikgu, aku mesti laa jaga diri sebaik mungkin untuk menjaga nama baik mama. Sebab tu aku ni dikenali sebagai student yang baik dan sopan.Hehehehe, iye ke? Nakal-nakal sikit tu adalah, tau-tau je laa, remaja laa katakan.  Kat sekolah menengah jugak laa aku dilatih untuk menjadi pemimpin, sebab sedari aku tingkatan 1 lagi aku dilantik untuk menjadi seorang pengawas sehingga laa tingkatan 5. Fuhhhh, lima tahun pengawas!!! Hahaha. Untuk menengah rendah, aku still ingat peristiwa-peristiwa yang menarik yang sampai sekarang aku tak boleh lupa.Antaranya, aku pernah conduct satu team koir peringkat daerah. KOIR!!! Aku memang suka benda-benda macam ni, even time tu dah nak hampir PMR. Kalut laa aku buat persiapan dengan latihan koir yang setiap hari. Alhamdulillah, pasukan kami buat yang terbaik even tak dapat pergi ke peringkat negeri. Selain tu, ceritera cinta monyet.Aishhhh, aku pun terjebat jugak ke? Ohh, tidak. Aku tak pernah pun terjebak dengan ceritera remaja seperti cinta monyet tak seperti kawan-kawan aku yang lain. Masing-masing berbangga mempunyai someone special tapi aku tidak. Cukup laa hanya Dia di hatiku saat itu. 
Amboii.. mengetuai rombongan...haha

Lawatan ke Lost World of Tambun, Perak





Ni aje kot untuk entry kali nie. Lepas ni, aku akan sambung Memori Sekolah Menengah Part2 yang pasti lebih menarik dan gempak sebab dah masuk menengan atas. SENIOR laa katakan.. tunggu k.  : D

No comments:

Post a Comment